شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

پودر میکرو سیلیس

پودر میکروسیلیس

شرح

میکروسیلیس پودری است با وزن مخصوص فضایی 200 تا 300 کیلوگرم در متر مکعب با رنگ خاکستری مایل به سفید که یک محصول فرعی حاصل از کوره‌های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می‌باشد. میکروسیلیس با ترکیبات مشروح زیر حاوی 85 تا 95 درصد دی اکسید سیلیسیم می‌باشد این ماده با ساختار کریستالی و ابعاد میانگین 5/0 تا 15/0 میکرون و صد برابر ریزتر از دانه‌های سیمان و به نرمی m/gr 20 دارای سطح واکنشی بسیار بالایی می‌باشد.

موارد کاربرد :

با توجه به اینکه پودر میکروسیلیس تمامی خواص بتن از جمله مقاومت فشاری ، کششی و خمشی ، مقاومت در برابر ذوب و یخبندان ، مقاومت در برابر نمکهای یخ زدا ، مقاومت در برابر درجه حرارتهای بالا و پدیده های شیمیایی را بهبود می بخشد ، لذا می توان گفت در تمامی سازه های بتنی استفاده از آن مفید خواهد بود .

ویژگی ها و اثرات :

این ماده روی خواص بتن تازه از جمله بتن ریزی و تحکیم اثر می گذارد و به جهت آنکه مورد آب مورد نیاز بتن را افزایش می دهد ، برای حفظ کارآیی مطلوب باید از ماده افزودنی روان ساز یا کاهنده آب استفاده نمود . همچنین پدیده آب انداختگی را کنترل کرده و پرداخت را تسریع می بخشد ، با این وجود خطر ایجاد ترکهای جمع شدگی پلاستیک را به ویژه در مناطق گرم و خشک افزایش می دهد . خواص مکانیکی و دوام را نیز اصلاح می کند .

مقدار مصرف :

بسته به میزان بهبود در خواص بتن مورد نظر 5 تا 15 درصد وزن سیمان توصیه می شود .

روش مصرف :

با توجه به اینکه ذرات پودر میکروسیلیس بسیار ریز است ، توصیه می شود به طور مستقیم به اجزای بتن اضافه نگردد ، زیرا احتمال اینکه آب به همه ذرات برسد کم می باشد ، لذا بهتر که لجن میکروسیلیس به ترتیبی که در ادامه ذکر می شود تهیه شده و به بتن اضافه گردد . برای ساخت لجن ، در یک میکسر جداگانه پودر میکروسیلیس به همراه مقداری از آب اختلاط با همزن خوب مخلوط می شود تا همگی ذرات پودر میکروسیلیس با آب تماس پیدا کند .

شرایط و مدت نگهداری : به دور از رطوبت و نم به مدت یکسال دربسته بندی اولیه

بسته بندی : در کیسه های بزرگ یک تنی و کوچک 40 کیلوگرمی

توجه :

1-       این محصول با استانداردهای ASTM C618 آمریکا و BS3892 انگلیس مطابقت دارد .

2-    با توجه به اینکه گرد و غبار پودر میکروسیلیس برای سلامت انسان مضر است ، اکیداً توصیه می شود در کارگاه از ماسک تنفس استفاده شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد